Школа молодого педагога
Учитель – це скульптор духовного світу юної особистості, довірена особа суспільства, якій воно довірило найдорожче, найцінніше – дітей, учнів, свою надію, своє майбутнє.
Учитель професійно – технічного училища повинен не лише дати професійні знання, вміння , навички, а й постійно прищеплювати й примножувати любов до обраної професії, навчити учнів долати труднощі, пристосуватися до сучасного ринку праці, вміти представити свої вміння і навички, вміти спілкуватися й пожинати гарні плоди своєї праці, вміти отримувати задоволення від своєї праці, що несе добро й красу людям.
Колектив нашого училища майже наполовину (47%) складається із молодих педагогів.
Скоро перший урок… Приємні , радісні емоції переважають над хвилюванням: як зустрінуть учні, чи сподобаюсь я їм, чи зможу виконати місію покладену на вчителя. Усе ще попереду.
Щоб допомогти молодим педагогам адаптуватися до роботи в професійно – технічному училищі, розвивати та удосконалювати професійні знання, уміння і навички, сформувати професійні компетентності, в училищі працює
«Школа молодого педагога». Організовано наставництво досвідчених педагогів для молодих викладачів та майстрів виробничого навчання.
Планування роботи „Школи молодого педагога" здійснюється на основні діагностичних досліджень педагогічної діяльності молодих спеціалістів через діагностичні анкети. Метод діагностування дає можливість об'єктивно визначити індивідуальні потреби педагога, що окреслює напрямки роботи з молодими педагогами. В 2020 - 2021 н.р. працювала „Школи молодого майстра", на її засіданнях розглядалися важливі питання методики проведення уроків виробничого навчання і навчально виховного процесу взагалі. На засідання запрошувалися досвідчені викладачі та майстри виробничого навчання, які ділилися досвідом своєї роботи з молодими майстрами. Вже стало традицією проведення тижня відкритих уроків молодих педагогів та їх аналіз, пошук шляхів до подолання труднощів в роботі молодого педагога.
Граючись, вивчаємо
5 червня 2020 року в училищі проходило заняття школи молодого педагога на тему «Використання електронних ресурсів на уроках теоретичного навчання – шлях до сучасного інноваційного уроку» за технологією квесту. 6 молодих викладачів, долаючи шлях від бази квесту (методичного кабінету) через 4 локацції «Хмаринка», «Хмарні сховища», «Віртуальна реальність», «Кодування» і знову до бази квесту, опановували електронними сервісами Ментіметер, Класрум, VR – окуляри, QR кодування та генерування кодів.
Тема квесту « В пошуках сучасного уроку». Молоді педагоги об’єднались у дві команди: червоних та білих, отримали маршрутні листи і за допомогою смартфонів визначили шлях по локаціях. Фасилітаторами в локаціях були педагоги, які мають досвід роботи з цими сервісами та, які рекомендували їх вивчення для використання в навчальному процесі, в основному, це викладачі вищої категорії. В кожній локації молоді викладачі прослуховували презентації фасилітаторів, майстер класи по роботі з сервісами, практично відпрацьовували їх роботу з боку викладача та з боку учня, і, нарешті, змагались у засвоєнні цих сервісів командою, отримуючи оцінки. На підведення підсумків вони повернулись до бази квесту, де визначили переможців отримали відзнаки, підвели підсумки роботи школи у формі квесту та висловили свої враження від заходу у формі вірша за допомогою прийому «сенкан». Педагогам було цікаво, корисно працювати, адже отримані практичні навички роботи із даними сервісами за нестандартною формою квесту вони застосують при підготовці та проведенні уроків.