A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Голованівський професійний ліцей
Кіровоградської обласної ради

Булінг в учнівському середовищі

Якщо ти байдужий до страждань інших,   ти не заслуговуєш називатися людиною.

Cеред сучасної учнівської молоді останнім часом надзвичайно загострилася проблема насильства, довготривалих агресивних проявів та третирування у міжособистісних стосунках підлітків, здійснюваних самими дітьми одне до одного. За своєю сутністю третирування - це специфічна форма агресивної поведінки, при якій сильніший (авторитетний) учень (або учні) систематично переслідує іншого (слабкого, аутсайдера). Ситуація третирування не обмежується лише ролями «агресора» та «жертви», вона залучає інших одногрупників роблячи їх активними або пасивними учасниками цих відносин. Такі стосунки отримали назву булінг, розповсюдження якого впродовж останніх років визнано в освітній практиці та є соціальною проблемою. Явище булінгу надзвичайно поширене у сучасних навчальних закладах, викладачі та майстри багато роблять для того, щоб запобігати знущанню та своєчасно усівати його, але цю проблему іноді замовчують, не афішують випадки знущань, її не прийнято обговорювати. За таких умов проблема не усувається, навпаки, вона набуває більших обсягів і жорстокіших проявів. Запобігання та профілактика випадків насильства є найважливішим завданням викладачів/майстрів  та психологів, оскільки жорстоке ставлення до учнів неминуче призводить до низки руйнівних наслідків, а саме:

  • педагогічних наслідків: дезадаптація у навчальному закладі, академічна неуспішність;
  • психологічних наслідків: психологічні розлади, закріплення в свідомості негативних уявлень про себе, зниження самооцінки, порушення соціалізації, соціальна дезадаптація;
  • медичних наслідків: травматизація або суїцид.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень