Адаптація першокурсників
В освітній площині адаптація – це результат і процес взаємодії учня, й оточуючого середовища, який призводить до оптимального пристосування його до навчальної діяльності.
Адаптація першокурсника полягає в здатності відповідати вимогам і нормам навчального закладу, а також в умінні розвиватися в новому для себе середовищі, реалізувати свої здібності та потреби, не вступаючи із цим середовищем у протиріччя. Тому логічною є поява дезадаптації у багатьох студентів, в одних вона короткотривала, а у декого може затягнутися.
Обов'язково в рамках адаптаційного періоду проводити відповідні анкетування та тестування, що допомагають з'ясувати індивідуальні особливості студентів, їх нахили і уподобання. Питання анкет складаються таким чином, щоб була можливість проаналізувати різні фактори адаптації такі як, мотивація до вступу, стосунки зі студентами групи, проблеми з якими зіткнулись в училищі, загальний емоційно-психологічний стан, рівень тривожності.
Результати зазначених тестувань дозволяють оперативно скорегувати систему навчально-виховних та позанавчальних заходів, направлених на успішне «входження» студенів нового набору в студентський колектив училища.
Адаптація носить колективний характер. Це безперервний процес, який не припиняється ні на день, також цей процес відбувається з коливаннями, навіть впродовж одного дня відбуваються перемикання в найрізноманітніші сфери. Адаптація це не лише неминучий, а і необхідний процес, протягом якого відбувається визнання тих необхідних змін, які відбуваються у самосвідомості особистості в процесі засвоєння нових видів діяльності і спілкування. Успішна адаптація першокурсників до життя та навчання в училищі є підґрунтям подальшого розвитку кожного студента як особистості, майбутнього фахівця.